czwartek, 10 maja 2012

POWITANIE I ZUPA Z CUKINII Z MIODEM I KASZĄ JAGLANĄ

Długo się zastanawiałam co wybrać na ten pierwszy inauguracyjny post.
W końcu doszłam do wniosku że na początek nie ma co szaleć i chciałabym zaprezentować najpyszniejszą zupę z cukinii według mojego uznania. Przepis znalazłam na czytanym przeze mnie regularnie blogu Bea w kuchni, modyfikując go z lekka, tak by dopasować do mojej rygorystycznej diety. Tak więc kaszę mannę zastąpiłam kaszą jaglaną czyniąc jednocześnie przepis bezglutenowym – okazało się to strzałem w dziesiątkę dodając zupie jedwabistej konsystencji. Z braku trybuli użyłam natki pietruszki i opuściłam serek do dekoracji jako że przetworów mlecznych staram się nie jeść.
Dekoracje odpuściłam zresztą w ogóle jako że nie leżą w moim charakterze, wolę jeść niż oglądać. Nie posiadając akurat pod ręką płatków migdałowych dodałam odrobinę aromatu migdałowego, świat się od tego nie zawali a zapach migdałów jest w tej zupie absolutnie niezbędny. Ja użyłam bulionu warzywno-wołowego ale może być warzywny i wtedy zupa będzie wegetariańska.

Składniki:
(porcja dla 3 osób)
  • oliwa
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 średnia cebula
  • 500 g cukinii
  • 2 obfite łyżki kaszy jaglanej
  • 500 ml bulionu
  • 1 łyżeczka miodu a nawet trochę więcej
  • mały pęczek natki pietruszki posiekanej
  • odrobina aromatu migdałowego (oczywiście znacznie lepiej dodać migdały w płatkach)
  • sól, pieprz
Cebulę i czosnek pokroiłam i podsmażyłam na oliwie. Dodałam niedbale pokrojoną nieobraną cukinię i kaszę jaglaną i jeszcze chwilę dusiłam. Następnie dodałam bulion i gotowałam ok. 15 minut. Zmiksowałam wszystko żyrafą a później dodałam miód i pietruszkę. na końcu doprawiłam pieprzem i solą.

Zupa jest łagodna w smaku ale nie mdła, z niezwykłą nutą migdałów i miodu.

Naprawdę warto spróbować.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz