niedziela, 21 września 2014

GRZYBOBRANIE ALTENATYWNE

Największym moim ostatnim odkryciem jest grzybobranie. Do tej pory kojarzyło mi się to z wielką wyprawą, z której powrót bez wielkiego kosza grzybów to porażka. No i koniecznie trzeba wtedy wstać przed świtem, żeby inni grzybów nie wyzbierali za nas. A potem, jeżeli już oczywiście sukces nastąpił (co zresztą jakoś rzadko się zdarzało), resztę dnia trzeba spędzić nad tych grzybów czyszczeniem. 
Otóż nie koniecznie. Można inaczej i jakoś ostatnio nam się to kilka razy udało. Można w ramach sobotniego czy niedzielnego spaceru do lasu, które i tak czynimy, zebrać spotkane po drodze przypadkiem parę grzybów, no może rozejrzeć się dokoła czy nie ma jeszcze paru w pobliżu, wrócić do domu i zrobić sobie pyszny prosty obiad. A następnego dnia znów wybrać się na spacer do lasu.

PROSTA POTRAWKA Z CUKINII I GRZYBÓW
Składniki:
(jedna porcja obiadowa)
  • pół cukinii lub kabaczka
  • garść grzybów
  • cebula
  • oliwa
  • sól i pieprz do smaku
Cebulę pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na oliwie. Dorzuciłam umyte i pokrojone grzyby, poddusiłam. W międzyczasie pokroiłam w kostkę umyty kabaczek (nie obierałam go). Dorzuciłam kabaczek na patelnię, posoliłam i wszystko razem dusiłam na małym ogniu, najpierw pod przykryciem, potem bez, żeby odparowało i zagęściło się. Kiedy cukinia i grzyby były już miękkie a woda odparowała doprawiłam pieprzem i solą do smaku. Tak naprawdę proporcje składników nie mają tu wielkiego znaczenia, może to być cukinia z grzybami i mogą być grzyby z cukinią, równie pyszne.


Przepis dodaję do akcji:
Grzyby
Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz