niedziela, 22 maja 2016

SZYBKIE CIASTKA Z CIECIERZYCY

Potrzebna nam będzie w zasadzie tylko puszka cieciorki i czekolada. W przypadku nagłej potrzeby słodkości możemy zrobić  super ekspresowe i niewymagające ciasteczka, zajmie nam to około 10 minut i trochę pieczenia. W ciasteczkach nie ma mąki, tylko cieciorka, w związku z tym nie są to chrupiące ciasteczka, raczej miękkie, do śniadania. Dobry pomysł na nagły głód.

Składniki:
(na blachę ciastek)
  • puszka ciecierzycy
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 1/3 szklanki masła migdałowego
  • 1/3 szklanki tahini
  • 1/4 szklanki syropu z agawy
  • łyżeczka proszku do pieczenia - u mnie bezglutenowy
  • szczypta soli - u mnie himalajska
  • tabliczka gorzkiej czekolady
Ciecierzycę z puszki odsączyłam. Wszystkie składniki oprócz czekolady włożyłam do malaksera i zmiksowałam na prawie gładka masę. Czekoladę pokroiłam nożem na cienkie kawałki i wmieszałam łyżką w cieciorkową masę. Z masy lepiłam niewielki kulki i rozpłaszczałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w temperaturze 180 stopni 20 minut. Jedliśmy na ciepło - z roztopioną czekoladą, a nazajutrz na zimno też były smaczne.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz