niedziela, 30 września 2012

ROZGRZEWAJĄCA ZUPA Z DYNI

Znowu zupa.
Tym razem totalna improwizacja przedwyjazdowa, z tego co akurat było pod ręką.
Ale wyszła znakomita. Dość ostra i mocno rozgrzewająca, to za sprawą imbiru i czosnku. W sam raz na chłodne wiejskie wieczory.
Posypanie świeżym zielskiem w sporej ilości, tuż przed konsumpcją, juz w warunkach wyjazdowych, nadało zupie ostateczny, pełny smak.
Na zdjęciu nie widać soczewicy, ale ona tam jest na dnie i to jej zupa zawdzięcza pożywność i gęstość. No i jest jak zwykle trwała, im więcej razy odgrzewana tym lepsza.

Składniki:
  • 1 litr bulionu - u mnie był wołowy z pozostawioną 1 ugotowaną marchewką i 1 ugotowaną pietruszką, można też wrzucić dowolne warzywa z zielem angielskim i liściem laurowym i ugotować bulion - będzie tylko dłużej trwało
  • 4 szklanki puree z pieczonej dyni - jeśli macie surową dynię to należy ją wcześniej wydrążyć, pokroić na mniejsze kawałki i upiec na blasze w piekarniku o temperaturze 180 stopni do miękkości - 40-60 minut, po czym obrać ze skóry, nie miksować na puree, można to zrobić już w zupie
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki przyprawy curry
  • 3 cm. świeżego imbiru
  • łyżeczka kuminu
  • szklanka brązowej soczewicy
  • sól do smaku w zależności od stopnia zasolenia bulionu
  • olej do podsmażenia - u mnie z pestek winogron
  • natka pietruszki i koperek do posypania
Soczewicę ugotowałam wcześniej w 2 szklankach wody do miękkości i wchłonięcia wody. W garnku na oleju zeszkliłam posiekaną cebulę, czosnek i pokrojony w plasterki imbir. Dodałam curry i kumin, chwilę podsmażyłam. Zalałam bulionem, dodałam marchewkę, pietruszkę i dynię. Zagotowałam i zmiksowałam blenderem żyrafą. Na końcu dodałam soczewicę, jeszcze chwilę pogotowałam razem. Do jedzenia posypałam natką pietruszki i koperkiem.

Przepis dodaję do akcji:
Dyniowe przysmaki
Dominika

2 komentarze:

  1. Zupa z dyni to coś dla mnie. A skoro pojawiła się tam jeszcze soczewica to już na pewno by mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę jest bardzo smaczna, zachęcam do spróbowania :)

      Usuń