czwartek, 27 września 2012

ZUPA CUKINIOWO-FASOLKOWA Z SOCZEWICĄ

Bardzo rzadko nie miksuję zup. Po prostu lubię gęste kremy warzywne, nie odpowiada mi widok pływającej luzem w zupie marchewki czy pietruszki, nie zagęszczam też zup mąką i nie zabielam śmietaną. A trudno taką zupę zrobić nie miksując jej składników. Ale zdarza się. Znalazłam przepis na blogu Więcej yofu, w zasadzie odjęłam tylko tej zupie gluten w postaci makaronu i zwiększyłam ilość warzyw żeby zrównoważyć jego brak.
Zupa jest pyszna, łagodna w smaku, odpowiednio gęsta. No i prosto ją zrobić, brudzi się jeden garnek, proste składniki, same zalety, nic tylko ruszać do kuchni i wypróbować.

Składniki:
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 nieduże cukinie
  • około 200 g fasolki szparagowej - u mnie taka wielka fioletowa
  • pół szklanki soczewicy - moja była brązowa
  • 4 szklanki bulionu - w moim wypadku wołowy, można dowolny
  • łyżeczka tymianku
  • pół łyżeczki estragonu
  • łyżka oleju z pestek winogron
  • sól i pieprz do smaku
W garnku zeszklić posiekaną cebulę i czosnek. Dodać przyprawy, podsmażyć minutę. Dodać pokrojoną w kostkę cukinię, jeszcze chwilę smażyć. Dodać bulion, fasolkę i soczewicę, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu pod przykryciem około 40 minut. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.

Zupa pyszna a na dodatek bardzo trwała. Tak wyglądała po trzech dniach jedzenia, nie straciła nic w smaku i wyglądała dokładnie tak samo jak tuż po ugotowaniu. No może tylko trochę się zagęściła, co zresztą zadziałało na jej korzyść.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz