środa, 16 stycznia 2013

KAPUSTA Z GROCHEM I NIESPODZIANKĄ

Niespodzianka polega w tym daniu na doprawieniu. Znów potrawa z kuchni indyjskiej, widać zima sprzyja takim aromatom. Następny przepis z bloga Mirencji. Prawie nie zmieniony, tylko zmniejszona ilość. Bardzo aromatyczna kapusta, ale myślę że tradycjonalistom też powinna smakować.

Składniki:
(mniej więcej 3 porcje)
  • pół główki kapusty włoskiej
  • pół szklanki grochu
  • 2 łyżki masła
  • liść laurowy - ja o nim zapomniałam i nie zaszkodziło, ale na pewno będzie jeszcze smaczniej
  • pół łyżeczki soli
  • 3/4 łyżeczki kuminu
  • szczypta cynamonu
  • parę zmielonych goździków
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • spora szczypta kurkumy
  • pieprz do smaku
Groch namoczyłam poprzedniego wieczoru. Następnego dnia ugotowałam do miękkości - około pół godziny. W osobnym garnku ugotowałam kapustę z niewielką ilością wody (należy też dołożyć liść laurowy). Po 10 minutach gotowania dosypałam wszystkie przyprawy z wyjątkiem pieprzu. Gotowałam pod przykryciem około pół godziny, może trochę dłużej. Kiedy kapusta i groch były już miękkie połączyłam je i dodałam pieprz i masło. Można jeszcze dosolić do smaku i dobrze wymieszać.

Kapusta nadaje się do wielokrotnego odgrzewania i jest pyszna.

Dominika

1 komentarz:

  1. świetny pomysł na dodanie czegoś ekstra w przyprawach :) im oryginalniej tym lepiej!
    pozdrawiam,
    szana! :)

    OdpowiedzUsuń