środa, 15 maja 2013

PYSZNA BOTWINKA

Bardzo prosty ale super smaczny przepis na duszoną botwinkę. Zainspirował mnie przepis z bloga Coś niecoś, wprowadziłam troszkę swoich dodatków, między innymi ser kozi, który rewelacyjnie pasuje do większości dań warzywnych a nie trzeba go dokładać dużo, wystarczy symbolicznie.

Składniki:
(porcja dla jednej osoby)
  • pęczek botwinki
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek koziego sera solankowego
  • pół pęczka koperku
  • cząber i majeranek
  • sól i pieprz
  • oliwa do smażenia
Posiekaną cebulę i czosnek zeszkliłam na oliwie. Dodałam posiekaną botwinkę - buraczki były malutkie, nie obierałam ich. Wymieszałam wszystko, dodałam wodę, przyprawy, zmniejszyłam ogień i pod przykryciem dusiłam około 20 minut. W razie potrzeby można jeszcze trochę dłużej dusić, łodyżki nie powinny być twarde. Sprawdziłam stopień doprawienia. Na talerzu posypałam koperkiem (duża ilość) i pokruszonym kozim serem, posypałam jeszcze odrobiną świeżo zmielonego pieprzu.


Mogłabym ostatnio jeść to bez końca.

Dominika

2 komentarze:

  1. Mniam, mniam. Zmusiłam mamę,żeby mi to zrobiła

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie to wygląda :) jak i reszta Twoich dań :)
    widzę pewne podobieństwo między naszymi blogami :D

    OdpowiedzUsuń