poniedziałek, 7 kwietnia 2014

ŚNIADANIE Z SZAŁWIĄ HISZPAŃSKĄ

Z chia, czyli szałwią hiszpańską, już się wcześniej kontaktowałam. Teraz przeglądając ofertę sklepów ze zdrową żywnością, ucieszyłam się że chia można już znaleźć w prawie każdym z nich. A pamiętam, że jeszcze 3 lata temu nieźle się jej naszukałam zanim udało mi się ją kupić. To dobrze, bo to bardzo zdrowe nasiona. Przypominają siemię lniane, zarówno jeżeli chodzi o właściwości żelujące jak i korzyści zdrowotne. Dobre porównanie właściwości chia i siemienia lnianego tutajtutaj, tutaj i tutaj. W jednych opracowaniach wygrywa chia, w innych siemię lniane, ale niezależnie od tego które jest lepsze, niewątpliwie nieco się różnią właściwościami, więc warto spożywać jedne i drugie. Chia, ze względu na cieńszą otoczkę i malutkie nasiona, są szczególnie idealne do surowych puddingów. Takich jak ten dzisiejszy.

PUDDING Z NASION CHIA Z BANANAMI I MLEKIEM KOKOSOWYM - surowe śniadanie
Składniki:
(2 porcje)
  • 4 łyżki nasion chia (szałwii hiszpańskiej)
  • puszka mleka kokosowego (400 ml) - używam mleka bez żadnych sztucznych dodatków, spulchniaczy i konserwantów
  • 2 banany
  • łyżeczka wody różanej (opcjonalnie)
  • kiwi lub inne owoce do dekoracji
Wszystkie składniki poza nasionami chia i kiwi, zmiksowałam w kielichowym blenderze. W misce wymieszałam z nasionami chia. Odstawiłam do lodówki na całą noc. Rano dodałam na wierzch plastry kiwi.

Dominika

2 komentarze:

  1. fajny pomysł, tyle, że mleko kokosowe z puszki zawiera niepożądane przeze mnie dodatki, pora zrobić własne mleko, kokos czeka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dostać również mleko kokosowe w puszce bez żadnych dodatków i takiego ja używam. Ale oczywiście zgadzam się że lepiej zrobić samemu :)

      Usuń