wtorek, 11 listopada 2014

ŚLICZNE ŚNIADANIE Z DYNIĄ

Dziś na szybko, pyszny przepis śniadaniowy z dynią, z jednego z moich ulubionych blogów, do którego często zaglądam - Ricki Heller. W prowadziłam drobne modyfikacje ze względu na posiadane przeze mnie składniki.

DYNIOWA OWSIANKA BEZ OWSA
Składniki:
(1 porcja)
  • 2 łyżki kaszy jaglanej
  • pół szklanki puree dyniowego - jeśli macie surową dynię to należy ją wcześniej wydrążyć, pokroić na mniejsze kawałki i upiec na blasze w piekarniku o temperaturze 180 stopni do miękkości - 40-60 minut, po czym obrać ze skóry i zmiksować na gładką masę, którą można zapakować w słoiki do późniejszego wykorzystania
  • szklanka mleka - u mnie owsiane gotowe, niesłodzone
  • łyżka wiórków kokosowych
  • duża garść orzechów włoskich
  • łyżka siemienia lnianego
  • łyżka ziaren chia
  • łyżeczka słodu, u mnie syrop z agawy
  • szczypta cynamonu
Kaszę jaglaną uprażyłam w suchym rondelku aż zaczęła pachnieć i leciutko zmieniać kolor. Zalałam kaszę 5 łyżkami wrzątku i na małym ogniu pod przykryciem gotowałam około 12 minut, aż kasza wchłonie cała wodę. Orzechy włoskie i siemię lniane zmieliłam w młynku do kawy. Wszystkie składniki wymieszałam razem i podgrzałam do zgęstnienia. Jadłam od razu.

Dominika

1 komentarz: