niedziela, 24 maja 2015

MARCHEWKA CURRY

Chociaż ostatnio robi się coraz cieplej na zewnątrz, mnie wzięło na smaki ostrzejsze i bardziej rozgrzewające. Z podobnym zestawem przypraw robię ostatnio wszystko, warzywa, zupy, zestaw zawsze się sprawdza, jest aromatyczny, nieco ostrzejszy. I co najdziwniejsze, dorzucam często garść soczewicy, żeby było konkretniej. Objawy takie z reguły mam w zimie, może jeszcze przyjdą jakieś mrozy?

Składniki:
  • cebula
  • 2 marchewki
  • młoda włoszczyzna
  • garść czerwonej soczewicy
  • 2 cm. świeżego imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa
  • szklanka bulionu - u mnie warzywno-indyczy
  • pół łyżeczki kuminu
  • pół łyżeczki kolendry
  • pół łyżeczki curry
  • sól i pieprz do smaku
Cebulę pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na rozgrzanej oliwie. Dodałam pokrojony w drobną kosteczkę imbir, czosnek i przyprawy (kumin i kolendra zmielone w młynku do kawy). Smażyłam chwilę, po czym dodałam pokrojoną w kostkę włoszczyznę i marchewkę pokrojoną w plastry. Wymieszałam, dodałam wypłukaną soczewicę, zalałam bulionem i gotowałam do miękkości warzyw. Na koniec doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Dominika

1 komentarz: