sobota, 3 października 2015

PROSTE CURRY Z DYNI I BATATA

Mamy teraz sezon na dynie, wykorzystujmy go jak tylko się da. Moje ulubione dynie to hokkaido, z bardzo prostego powodu, NIE TRZEBA ICH OBIERAĆ. Kto kiedykolwiek próbował obrać dynię, z pewnością mnie zrozumie i doceni dynię hokkaido. Jest bardzo pyszna i nie sposób jej pomylić z żadną inną, wygląda tak i ostatnio zrobiła się bardzo popularna. A że pomału nadchodzą chłodniejsze dni, dziś lekko rozgrzewające, proste curry. U mnie z dodatkiem batata, bo smętniał na stole, ale z powodzeniem można go pominąć. Moje curry jest proste, niektórzy mogliby powiedzieć że trochę oszukane, bo bez skomplikowanych składników, tylko przyprawa curry i mleko kokosowe. Ale czasem takich składników po prostu nie ma pod ręką, a wystarczy dobra przyprawa curry i można się smakiem dyni cieszyć.

CURRY Z DYNI HOKKAIDO I BATATA Z MLEKIEM KOKOSOWYM
Składniki:
  • nieduża dynia hokkaido
  • batat
  • cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1,5 łyżeczki przyprawy curry
  • kartonik mleka kokosowego - 250 ml
  • łyżeczka cukru trzcinowego
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • odrobina soku z cytryny
Pokrojoną w kostkę cebulę zeszkliłam w garnku na oliwie. Dodałam posiekane ząbki czosnku i curry, przesmażyłam chwilę. Dodałam umytą i pokrojoną w kostkę dynię (dyni hokkaido nie trzeba obierać) oraz obrany i pokrojony w kostkę batat. Wlałam mleko kokosowe, dodałam cukier, sól i pierz. Wszystko dusiłam na małym ogniu do miękkości warzyw. Na końcu doprawiłam sokiem z cytryny do smaku.


Przepis bierze udział w akcji:
Sposób na dynię 2015
Dominika

2 komentarze: