wtorek, 29 września 2015

PLACEK CZY ZAPIEKANKA

Placki z mąki cieciorkowej należą do moich ulubionych placków i trafiają do mojego żołądka dość często, chociaż za każdym razem z innymi warzywami. Były już placki z marchewką i z brokułem, a dziś odkryłam najpyszniejszy zestaw - z  kalafiorem. Ze względu na dużą ilość kalafiora ten placek jest zdecydowanie najbardziej puszysty ale i też najtrudniej go ładnie w całości usmażyć. Jeżeli komuś mniej zwarta forma nie przeszkadza, to gorąco polecam w tej właśnie formie. Jeśli natomiast chcecie mieć mniej roboty (nie trzeba stać nad patelnią) i stresu związanego z formą - równie pysznym rozwiązaniem będzie... zapiekanka.

ZAPIEKANKA LUB PLACEK Z KALAFIORA I MĄKI Z CIECIORKI
Składniki:
(1 duży placek na patelni o średnicy 26 cm. lub zapiekanka w formie 18x18 cm.)
  • 1/4 sporego kalafiora
  • garść jarmużu
  • szklanka mąki z cieciorki
  • 1,5 szklanki wody
  • 1/4 łyżeczki czarnej soli - kala namak
  • szczypta curry
  • szczypta kurkumy
  • 2 łyżki sosu sojowego - u mnie bezpszenny Tamari
Mąkę z cieciorki wymieszałam z czarną solą, kurkumą i curry. Dolałam wodę, sos sojowy i wszystko starannie wymieszałam, najlepiej trzepaczką. Odstawiłam na bok. Umyty kalafior i jarmuż zmiksowałam w malakserze. Dodałam warzywa do ciasta i dokładnie wymieszałam. I w tym momencie istnieją dwa rozwiązania:
1. Na rozgrzaną, naoliwioną patelnię  należy wylać ciasto i cierpliwie na średnim ogniu czekać aż spód zbrązowieje. Potem przewrócić placek na drugą stronę, najlepiej za pomocą dodatkowego talerza, nakrywając nim patelnię i odwracając. Zbrązowić drugą stronę placka i ostrożnie zsunąć z patelni.
2. Ciasto wlać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni około 60 minut, aż wierzch się lekko zbrązowi.

Placek jest nieco bardziej tłusty i intensywniejszy w smaku, zapiekanka suchsza i delikatniejsza. Ale obydwie formy pyszne - to była jedna z najlepszych zapiekanek jakie jadłam.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz