niedziela, 18 września 2016

KRUCHE CIASTO Z DŻEMEM

Najprostsze i najsmaczniejsze jesienne ciasto. Pod warunkiem, że tak jak ja, macie pod ręką dużo domowych dżemów. Wystarczy tylko wyrobić ciasto, dołożyć dżem i już. Proste składniki, niedużo zachodu, a przyjemności jak zwykle mnóstwo. Jeśli nie chcecie dodawać masła, wystarczy dodać oliwę pół na pół z wodą. Wychodzi nie gorsze, a jest wtedy wegańskie. Ale uwaga, cały urok tego ciasta polega na użyciu domowego dżemu, bez sztucznych dodatków i z samych owoców z cukrem. W końcu ma to być ciasto z aspiracją do zdrowego :)

Składniki:
(na formę 18x18 cm.)
  • pół szklanki płatków owsianych - bezglutenowe będą płatki certyfikowane
  • szklanka płatków owsianych zmielonych na mąkę w młynku do kawy - bezglutenowe będą płatki certyfikowane
  • pół szklanki migdałów
  • ćwierć szklanki cukru trzcinowego
  • szczypta soli
  • 50 g masła
  • kilka łyżek zimnej wody
  • kilka łyżek dowolnego, domowego dżemu
Część płatków owsianych i migdały (najpierw lekko rozdrobnione w malakserze), zmieliłam na mąkę w młynku do kawy. Suche składniki wymieszałam razem. Dodałam posiekane zimne masło i wyrobiłam ciasto, dodając wodę w trakcie wyrabiania. Połową masy wykleiłam formę wyłożoną papierem do pieczenia, zostawiając nieco wyższe brzegi. Wstawiłam spód na 10 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Po wyjęciu, na wierzchu rozsmarowałam dżem i posypałam rozkruszoną drugą połową ciasta. Piekłam 40 minut w temperaturze 180 stopni.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz