niedziela, 12 listopada 2017

GULASZ Z DYNI I SOCZEWICY

Prosta, jednogarnkowa, aromatyczna, kolorowa potrawa, umilająca szaroburą codzienność. Korzystam jeszcze z ostatnich jesiennych dyń. Przepis zapożyczony stąd.

Składniki:
  • oliwa
  • 2 cebule
  • pół szklanki czerwonej soczewicy
  • około 1kg najzwyklejszej dyni
  • puszka krojonych pomidorów
  • kopiasta łyżeczka kuminu
  • kopiasta łyżeczka słodkiej papryki
  • ćwierć łyżeczki chilli
  • ćwierć łyżeczki cayenne
  • sól do smaku
Dynię pokroił mój mąż, z racji jej olbrzymiej twardości, nie obierał jej ze skórki, w trakcie duszenia skórka cudnie zmiękła a nasza dynia była z rodzinnej uprawy bez pestycydów. Cebulę posiekałam w kostkę i zeszkliłam w garnku na oliwie. Dorzuciłam zmielony w młynku do kawy kumin. Pomidory zmiksowałam w malakserze i dodałam do garnka. Wrzuciłam też pokrojoną dynię, soczewicę i resztę przypraw. Na małym ogniu, pod przykryciem, dusiłam potrawę do miękkości warzyw, około 40 minut.


Potrawa jest leciuteńko pikantna, aromatyczna i doskonale nadaje się do wielokrotnego odgrzewania. Tak jak lubię, na jesienno-zimowe wieczory.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz