sobota, 27 stycznia 2018

RZETELNA ZUPA Z SOCZEWICY

W zimie nie ma to jak porządna zupa z soczewicy. Taka rzetelnie zrobiona, z pokrojoną włoszczyzną, lekko pikantnie doprawiona, rozgrzewająca, gęsta. Ta jest leciutko orientalna, czuje się w niej imbir. I z każdym odgrzaniem zyskuje. 
Pomysł z bloga smakoterapia.

Składniki:
  • 1 cebula
  • 1 marchew
  • 1 pietruszka
  • mały kawałek selera
  • szklanka czerwonej soczewicy
  • puszka krojonych pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 cm. imbiru
  • łyżeczka kozieradki
  • łyżeczka kuminu
  • łyżeczka kurkumy
  • szczypta chilli
  • oliwa
  • sos sojowy - u mnie Tamari
  • sól i pieprz do smaku
  • 1l wody
Na rozgrzaną oliwę wrzuciłam drobno pokrojony imbir i czosnek, kurkumę i zmielone w młynku do kawy kumin i kozieradkę, chwilę smażyłam. Dodałam pokrojoną w kostkę cebulę, poddusiłam. Dorzuciłam pokrojone w kostkę marchew, pietruszkę i seler, soczewicę, zalałam wodą i  gotowałam pod przykryciem do miękkości warzyw. Pod koniec dodałam pomidory. Doprawiłam odrobiną chilli, sosem sojowym, solą i pieprzem.


Przepis bierze udział w akcji:
Nasiona roślin strączkowych na talerzu 2.
Dominika

2 komentarze: