sobota, 20 stycznia 2018

CIASTKA DO HERBATY

Całe szczęście, że mam w końcu dobry młynek do kawy. No i o mąki różne teraz łatwiej, w każdym sklepie jakieś cuda można znaleźć. Dzięki temu można sobie szybko i prosto zapewnić niedzielne ciastka do herbaty.

Składniki:
  • szklanka płatków owsianych
  • szklanka mąki ryżowej
  • szklanka mąki migdałowej
  • pół szklanki mąki z ciecierzycy
  • puszka mleka kokosowego
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka  proszku do pieczenia
  • garść rodzynek
  • garść żurawiny
  • 1/4 szklanki ksylitolu
  • szczypta soli
  • chlust ekstraktu waniliowego - może być domowy
Płatki owsiane zmieliłam w młynku do kawy. Wszystkie suche składniki wymieszałam razem. Dodałam mleko kokosowe i ekstrakt waniliowy, wymieszałam. Z powstałej masy lepiłam kulki i rozpłaszczałam je widelcem na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Kulki układałam z odstępami, w trakcie pieczenia lekko się rozpływają. Piekłam w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni 20 minut.

Uwaga! Te ciastka, według standardowego poczucia smaku, słodkie za bardzo nie są. Żeby osiągnąć jaki taki poziom słodkości, ilość słodziwa należałoby co najmniej podwoić. Ciastka są bardzo delikatne i łatwo chłoną wilgoć, więc jakby co, to trzeba je przechowywać w szczelnym pojemniku. U mnie przechowywania nie było, bo i nie było już czego przechowywać.

Dominika

3 komentarze:

  1. A spróbuję,,,Twoje kokosowe biją u mnie rekordy.
    Ogarnął mnie na razie szał pieczenia chleba gryczanego i jaglanego.
    Pozdrawiam serdecznie Dominiko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam w planach chleb jaglany, ale jakoś wolno do niego dojrzewam :) Pozdrawiam Cię gorąco.

      Usuń
  2. Nie tylko do herbaty, do kawy też są super!

    OdpowiedzUsuń