niedziela, 7 stycznia 2018

ŚNIADANIE DLA DOROSŁYCH

Dla dzieci się raczej takie śniadanie nie nadaje, ale nie tylko ze względu na dużą ilość kawy. Również ze względu na małą słodycz i intensywnie zbożowy, nawet wytrawny smak tego dania. Mnie najbardziej się kojarzyło z mocną zbożową kawą, nie posłodzoną.

KAWAOWA JAGLANKA Z AMARANTUSEM I QUINOA
Składniki:
  • pół szklanki mieszanki kaszy jaglanej, quinoa i amarantusa
  • pół szklanki mleka ryżowego
  • pół szklanki wody
  • pół szklanki bardzo mocnej kawy
  • 4 daktyle
  • garść rodynek
  • chlust ekstraktu waniliowego - może być domowy
  • płaska łyżeczka kardamonu
  • banan
Daktyle pokroiłam w kawałki. Kasze zalałam mlekiem i wodą, dodałam kawę, ekstrakt waniliowy, kardamon, rodzynki, daktyle i gotowałam do zgęstnienia. W razie zbytniego zgęstnienia można dodać więcej mleka. Pod koniec zmiksowałam ręcznym blenderem. Jadłam z pokrojonym na plasterki bananem. Niezjedzoną rano część, pod wieczór zmiksowałam z mlekiem kokosowym i bananem, wypiłam w formie pysznego słodkiego koktajlu, w którym już nic z porannej wytrawności nie zostało.


Dawno nie jadłam takiego domowego zbożowego śniadania i cieszę się, że przełamałam ten impas, bo było mi to potrzebne.

Dominika

4 komentarze:

  1. Oj jaglankę kawową zawsze chętnie, wygląda super :)
    Ale tak szczerze, kiedy zobaczyłam to "dla dorosłych" pomyślałam o innych składnikach %% (moja pierwsza myśl, "tak od rana?... w sumie weekend...:p")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, no nawet w weekend tak od rana to przesada by była :), ja o kawie tylko

      Usuń
  2. Poranna kawa w takiej formie? Ciekawy pomysł.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. i mnie ta kawa zaintrygowała..:)
    Na jaglankę jestem bardzo zafiksowana też ,ostatnio ciągle piekę chleb jaglany..:) Polecam i Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń