poniedziałek, 9 kwietnia 2018

KREM POROWO-PIETRUSZKOWY

Dość niewyględny ale bardzo dobry krem z pora i pietruszki. Dawno już zjedzony i nawet odrobinę zapomniany. Ale dobre przepisy warto upamiętniać.
Przepis z bloga sojaturobię, jak zwykle u mnie uproszczony do potrawy jednogarnkowej.

Składniki:
  • marchewka
  • kawałek selera
  • duży por
  • 4 spore pietruszki
  • oliwa
  • łyżeczka kuminu
  • łyżeczka kolendry
  • łyżeczka papryki słodkiej
  • łyżeczka curry
  • łyżeczka soli
  • 4 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • 2 litry wody
  • sok z cytryny
Kumin i kolendrę zmieliłam w młynku do kawy. W garnku rozgrzałam oliwę, wrzuciłam kumin, kolendrę, curry i paprykę, chwilę smażyłam. Dorzuciłam pokrojony w plasterki por. Po chwili dorzuciłam pokrojoną w kostkę resztę umytych i obranych warzyw. Po lekkim przesmażeniu warzyw dolałam wodę, wrzuciłam ziele angielskie, liście laurowe i sól, gotowałam do miękkości warzyw. Pod koniec zmiksowałam ręcznym blenderem (nie wyjmowałam ziela angielskiego, zmiksowało się razem z zupą) i dodałam sok z cytryny.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz