środa, 4 lipca 2012

KALAFIOR VS. BROKUŁ

Zafascynowana ostatnio zrobioną sałatką z surowego kalafiora nie mogłam się oprzeć wypróbowaniu sałatki, która idzie o krok dalej. Surowy brokuł i kalafior. Sałatka jest jeszcze piękniejsza niż ta z kalafiora - biel kalafiora współgra z zielonością brokuła, a wszystko polane jest pomarańczowobrązowym dressingiem.
Piękne.
A w dodatku smaczne.
Przepis z bloga Choosing Raw z drobnymi modyfikacjami w celu zintensyfikowania smaku.

SAŁATKA Z BROKUŁA I KALAFIORA
Składniki:
  • 1 mały kalafior
  • 1 brokuł
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki nasion konopii - jeśli ktoś nie ma można spokojnie ominąć bez uszczerbku dla smaku
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 lub 2 łyżki sosu sojowego - u mnie sos Tamari
  • sok z połowy cytryny
  • łyżeczka syropu z agawy - może być miód zamiast
  • łyżeczka zmielonej gorczycy
  • 1/2 łyżeczki curry
  • pieprz do smaku
Umytego brokuła i kalafiora zmiksować na drobno. W misce wymieszać go z rodzynkami i nasionami konopii. Oliwę wymieszać z sosem sojowym, sokiem z cytryny, syropem, gorczycą i curry. Miksturą polać sałatkę i wymieszać. W razie potrzeby dodać pieprz do smaku oraz ewentualnie więcej sosu sojowego. Sałatka nie powinna być za sucha. Całość zdecydowanie powinna poleżeć w lodówce parę godzin. Jest równie dobra następnego dnia, a ja jadłam ją jeszcze dnia trzeciego.

A tak wygląda w sporym zbliżeniu, nie mogłam się oprzeć - prawda że pięknie?

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz