wtorek, 20 listopada 2012

CZOSNKOWE KASZOTTO Z DYNIĄ I MAKIEM

Pomysł podpatrzyłam na blogu Kuchnia wegetariańska. Robiłam wcześniej ściśle według przepisu jako risotto. Ale że teraz ryż zostawiam sobie tylko na okazje restauracyjne, w domu raczę się raczej kaszami. I trochę pozmieniałam też proporcje przepisu. To jedno ze smaczniejszych dań z dynią, do której ciągle, pomimo wielu udanych prób mam duży dystans. I z kaszą jaglaną wyszło świetne, wcale nie gorsze niż ryżowy oryginał. Może dlatego mi tak smakuje bo jest mocno czosnkowe, a ja czosnek uwielbiam. Ale jeśli ktoś nie jest fanem, może czosnku dać mniej. Mak dodaje fajnej struktury i wszystko razem świetnie współgra. Bardzo smaczne.

Składniki:
(2 porcje)
  • 0,5 szklanki surowej kaszy jaglanej
  • 1,5 szklanki puree dyniowego - jeśli macie surową dynię to należy ją wcześniej wydrążyć, pokroić na mniejsze kawałki i upiec na blasze w piekarniku o temperaturze 180 stopni do miękkości - 40-60 minut, po czym obrać ze skóry i zmiksować na gładką masę, którą można zapakować w słoiki
  • 2 łyżki maku
  • ćwierć łyżeczki suszonego tymianku
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa do smażenia
  • szklanka wody
  • sól i pieprz do smaku
Na patelni rozgrzałam oliwę, wrzuciłam mak i podsmażyłam chwilę. Dodałam kaszę jaglaną, wymieszałam, tak żeby kasza pokryła się oliwą, smażyłam parę minut. Wlałam szklankę wody, doprowadziłam do wrzenia. Na małym ogniu, pod przykryciem gotowałam kaszę przez 12 minut, bez mieszania. Potem wrzuciłam puree z dyni i przeciśnięty czosnek, wymieszałam dobrze. Chwilę jeszcze pogotowałam, ale ostrożnie, bo kasza lubi przywierać. Doprawiłam solą i sporą ilością pieprzu.


Z czarnymi kropkami maku i żółciutką dynią bardzo atrakcyjnie i kolorowo się prezentuje.

Dominika

6 komentarzy:

  1. Jakież ono śliczne! Piegowate słoneczko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda a smakuje pewnie jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis! Pożyczam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny przepis, na pewno skorzystam:)
    pozdrawiam
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis :) Kaszę już wielokrotnie robiłam w okresie grypy i przeziębień - cudo nad cudami :) (dodaję jeszcze szczyptę kurkumy i trochę imbiru)

    OdpowiedzUsuń