poniedziałek, 17 grudnia 2012

OGÓRKOWE ORZEŹWIENIE

Wszyscy zajęci świątecznymi daniami a ja co? Zajadam się ogórkową sałatką. Świąteczne dania też będą, ale przecież coś w trakcie ich przygotowywania jeść muszę.
Ogórek może ma mało witamin ale nie tuczy, a na pewno taka sałatka orzeźwi. Pierwszy raz jadłam ogórka w wersji lekko na słodko i uważam że jest rewelacyjny. Bardzo szybka i prosta sałatka ogórkowa, rewelacyjnie sprawdzi się w upałach, dobra na pragnienie - pierwowzór tutaj.

SAŁATKA Z OGÓRKA I ANANASA
Składniki:
  • spory ogórek wężowy
  • mała puszka ananasa - myślę że świeży ananas byłby tu jeszcze lepszy
  • łyżka żurawiny
  • łyżka rodzynek
  • łyżka posiekanej świeżej mięty
  • łyżka oleju sezamowego
  • 1/4 łyżeczki chili
  • sól i pieprz do smaku
  • garść sezamu do posypania
Ogórka obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Plastry ananasa również pokroiłam w kostkę, można kupić już pokrojony. Pokrojone, dokładnie odsączyłam na papierowym ręczniku. W misce zmieszałam wszystkie składniki. Schłodziłam w lodówce minimum pół godziny. Jadłam sałatkę posypaną sezamem.


Fakt, że teraz na upały nie narzekamy, ale po zrobieniu sałatki i jej schłodzeniu nałożyłam sobie jedną porcję i tak mnie wciągnęło, że zjadłam całą. To niechybny znak, że musiała być pyszna, nawet zimą.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz