sobota, 3 sierpnia 2013

IDEALNA SAŁATKA Z ARBUZA

Wypracowałam sobie sałatkę z arbuza idealną. Występujące często w takiej sałatce oliwki nie do końca mi pasowały, zastąpiłam je pestkami z dyni i jest to pyszne rozwiązanie. Plastry rzodkiewki nadają potrawie trochę konkretu i chrupkości, a dressing lekko podkręca smak. Dodatek mięty i bazylii dodaje fantastycznego aromatu. Ser wiadomo, fajnie kontrastuje ze słodkim arbuzem - najlepiej dodać dość twardy słony ser o wyrazistym smaku, kozi lub owczy, korzystny również przy nietolerancji krowiego nabiału.
Jest to fantastyczny posiłek na upalne dni - lekki i mocno nawadniający.

Składniki:
(porcja dla dwojga)
  • 3 plastry z połowy arbuza
  • pół pęczka rzodkiewek
  • 2 garści rukoli
  • kilka plastrów twardego słonego białego sera, najlepiej kozi lub owczy - u mnie bułgarski słony ser owczy
  • garść pestek dyni
  • po parę listków mięty i bazylii - nie pomijajcie tego składnika, daje fantastyczny smak, pasuje idealnie
  • łyżka oliwy
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka syropu z agawy - można zastąpić miodem
  • płaska łyżeczka musztardy - najlepiej takiej bez konserwantów i sztucznych dodatków
  • sól i pieprz do smaku
Pestki dyni podprażyłam lekko na rozgrzanej suchej patelni. Na rukoli ułożyłam: pokrojony w kostkę arbuz, pokrojone w plastry rzodkiewki, pokrojony w kosteczkę ser, posiekane miętę i bazylię. Posypałam pestkami dyni. Oliwę, sok z cytryny, musztardę, syrop i sól zmieszałam razem i polałam miksturą sałatkę. Lekko opruszyłam pieprzem. Zjedliśmy natychmiast, najlepsza jest świeża.

Dominika

1 komentarz:

  1. Jakoś nigdy nie łączyłam arbuza z serem. A arbuz jeśli w sałatkach to tylko owocowych. No nuda. Muszę spróbować takiego połączenia, może się przekonam:)

    OdpowiedzUsuń