sobota, 5 października 2013

BIAŁA SURÓWKA Z CZARNEJ RZEPY

Korzystając ze zrobionego przeze mnie bezjajecznego majonezu i niespodzianie kupionego owczego jogurtu (po dwóch latach niejedzenia żadnych jogurtów, taki owczy jogurt był niewypowiedzianą przyjemnością, zwłaszcza zjedzony ze świeżymi malinami, warto było ów niewielki wyłom zrobić), zrobiłam prościutką sałatkę z czarnej rzepy. Niby banalna, ale uwielbiam czarną rzepę a zawsze jakoś o niej zapominam.

Składniki:
(porcja raczej jednoosobowa)
  • czarna rzepa
  • 5 łyżek jogurtu - u mnie cudem kupiony jogurt owczy bez żadnych sztuczności
  • 2 łyżki majonezu - u mnie zielony wegański z awokado
  • łyżeczka cukru trzcinowego
  • pół łyżeczki soli
Czarną rzepę obrałam i starłam. Wymieszałam z pozostałymi składnikami, doprawiać można dowolnie według upodobań. Odczekałam trochę aż się przegryzie, można wstawić do lodówki. Zjadłam ze smakiem jako śniadanie.

Dominika

3 komentarze:

  1. Ciekawa ta surówka, prosta i smakowita:) a majonez nie zazielenił surówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam że zrobi się zielonkawa, ale nie, w sumie majonezu nie było za dużo :)

      Usuń
  2. U mnie losowanie - książka - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń