środa, 16 października 2013

ZUPA Z DYNI, BATATÓW I GRUSZEK

Z tego, co było pod ręką, powstała fascynująca jesienna zupa, zupełnie inna niż te, które jadałam do tej pory. Wyraźnie słodka i rozgrzewająca, z ostrą nutą pieprzu i imbiru. No i kolor - przepiękny, chyba najbardziej pomarańczowa zupa jaką do tej pory zrobiłam.

ZUPA Z DYNI, BATATÓW I GRUSZEK
Składniki:
  • 2 bataty
  • mała dynia - u mnie najzwyczajniejsza mała dynia około kilogram przed obraniem
  • 3 małe gruszki
  • cebula
  • oliwa
  • 2 cm. świeżego imbiru
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • szczypta kardamonu
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • sól i pieprz do smaku
W garnku zeszkliłam na oliwie pokrojoną w kostkę cebulę. Imbir obrałam i pokroiłam na cienkie plastry (zupa będzie i tak miksowana, ważne żeby imbir pokroić cienko w poprzek włókien, wtedy się ładnie zmiksuje), dorzuciłam do garnka. Dołożyłam obrane i pokrojone w kostkę dynię i bataty. Chwilę przesmażyłam, dodałam obrane i pokrojone gruszki oraz przyprawy, zalałam około litrem wody. Gotowałam na małym ogniu pod przykryciem, do momentu kiedy warzywa zmiękły, 20-30 minut. Zmiksowałam całość ręcznym blenderem. Doprawiłam solą i pieprzem. Pieprzu nie żałowałam, ale soli dałam tylko pół łyżeczki na całą zupę, ja wolę kiedy dominującym jej smakiem jest słodki. Jeśli lubicie słodko-słone smaki, możecie dosolić zupę bardziej. Na drugi dzień przy odgrzewaniu trzeba było dodać trochę wody, bo zrobiła się za gęsta.

Zupa służyła mi dzielnie przez trzy dni. A przy okazji przypomniałam sobie zupy z dyni, które robiłam do tej pory: z mlekiem kokosowym - łagodna zupa curry z lekkim orientalnym posmakiem, z soczewicą - klasyczna rozgrzewająca, no i teraz z gruszką - słodko i ostra jednocześnie, każda inna i każda na swój sposób pyszna.

Dominika

2 komentarze:

  1. właśnie gotuję zupę z Twojego przepisu i ziarna kuminu i kolendry podprażyłam na suchej patelni, w całym mieszkaniu cudowny zapach, smak zupy wspaniały, spotkałam przepis z miodem, ale słodycz gruszek jak dla mnie rewelacja pozdrawiam Fanka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też z gruszkami bardzo odpowiadało, z kuminem i kolendrą na pewno świetne, pozdrawiam

      Usuń