poniedziałek, 3 marca 2014

CIECIORKA W SOSIE RODZYNKOWYM

Pyszne, intensywne w smaku, aromatyczne danie indyjskie z bloga Kasza Prodżekt, podobny przepis jak sprawdzona już przeze mnie wcześniej ciecierzyca w sosie śliwkowym, z tego samego bloga.
Dla osób lubiących takie smaki będzie to rewelacja. Trzeba tylko uważać, żeby nie przesadzić z ilością, bo cieciorka jest niewątpliwie mocno sycąca.

Składniki:
(2 słuszne porcje obiadowe)
  • 3/4 szklanki suchej cieciorki
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 3/4 szklanki rodzynek
  • 4 cm. imbiru
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • łyżeczka ziaren kolendry
  • szczypta chili
  • 2 łyżki oliwy
  • łyżeczka soli
  • 3/4 szklanki wrzątku
Ciecierzycę namoczyłam na noc. Następnego dnia ugotowałam, około 40 minut, do miękkości. Zalałam wrzątkiem rodzynki i odstawiłam na 30 minut. Ziarna kolendry i kuminu uprażyłam na suchej patelni, po czym zmiażdżyłam w moździerzu. Obrany imbir i czosnek pokroiłam w plasterki (będą i tak miksowane). Cebulę pokroiłam w plastry. Wrzuciłam do miksera cebulę, czosnek i imbir oraz odsączone rodzynki, i zmiksowałam wszystko na w miarę jednolitą masę. Pastę podsmażyłam na rozgrzanej na patelni oliwie około 5 minut i zalałam wodą z moczenia rodzynek. Trochę dalej gotowałam i dodałam koncentrat pomidorowy i sól. Wymieszałam, gotowałam dalej do lekkiego zgęstnienia. Dodałam ugotowana cieciorkę i szklankę wody. Gotowałam aż cała woda odparowała, do uzyskania pożądanej konsystencji. Pod koniec dodałam zmiażdżone kolendrę i kumin.

Jedno z najlepszych dań jakie ostatnio jedliśmy, na pewno będziemy je jeszcze powtarzać, obydwoje jesteśmy amatorami kuchni indyjskiej.

Dominika

6 komentarzy:

  1. Zrobiłam i zabrałam dziś do pracy:) REWELACJA, rozdaję przepis, bo wszystkim smakuje:)
    Dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam i przed chwilą pochłonęłam. Coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyyyycha! Właśnie zajadam! Dzięki za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym można zastąpić ziarna kolendry i kumin?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyprawą curry, ale to naprawdę nie będzie to samo :(

      Usuń
  5. pycha,robie już ktorys raz i zawsze jestem zachwycona,tak samo jak i inni degustatorzy😊 polecam

    OdpowiedzUsuń