poniedziałek, 17 marca 2014

FASOLKA Z POREM NA CIEPŁO

Jedno ze smaczniejszych dań jakie ostatnio jadłam. Chociaż trzeba przyznać, że ja w ogóle jadam pysznie, bo jestem łakomczuchem. Bardzo proste i bardzo smaczne połączenie fasoli z podduszonym porem. Prosto przyprawione ale naprawdę pełne smaku danie. Przepis z bloga choosing raw. Dziś też jem takie.

Składniki:
(2 porcje, ale ja zjadłam sama :))
  • duży por
  • szklanka ugotowanej fasolki adzuki (można użyć dowolnej fasoli) - będzie to pewnie około 1/3 szklanki suchej fasoli
  • oliwa
  • sok z połowy cytryny
  • łyżeczka musztardy
  • sól i pieprz do smaku
  • sałata lub rukola do podania - opcjonalnie
Fasolkę namoczyłam dzień wcześniej. Następnego dnia ugotowałam ją do miękkości. Na patelni rozgrzałam oliwę. Wrzuciłam umyty i pokrojony w plasterki por. Podsmażyłam chwilę, podlałam lekko wodą i na małym ogniu dusiłam ok. 15 minut. Potem dorzuciłam fasolkę, wlałam sok z cytryny, dodałam musztardę. Zamieszałam, chwilę podgrzewałam, doprawiłam solą i pieprzem. Jadłam na ciepło, na sałacie z rukolą.
Na sałacie i z rukolą była to bardziej taka sałatka na ciepło, ale można również jeść tę potrawę samodzielnie, jako lekki ciepły posiłek, lub jako dodatek do obiadu.

Dominika

3 komentarze:

  1. Bardzo mi sie podoba, fasolkę mam, pora dziś kupię... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło fajnie z zieloną soczewicą, gdyż tylko ją miałam:) Takie mega proste przepisy uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń