niedziela, 23 marca 2014

ŚNIADANIOWA KASZA Z MORELAMI - na słono-słodko i nieco orientalnie

Szybka kasza jaglana śniadaniowa, która przypomniała mi inną słono-słodką kaszę, też bardzo smaczną. Przyczyna takich dań u mnie jest niezwykle prosta, brak składników na nieco bardziej wyszukane danie. Na szczęście mam sporą bazę prostych przepisów na wszelkie okazje i takie przepisy najbardziej lubię zbierać.
Potrawa zainspirowana orientalnym ryżem z bloga readeat.pl.

Składniki:
(1 porcja śniadaniowa lub 2 mniejsze)
  • pół szklanki surowej kaszy jaglanej
  • 4 spore morele suszone - u mnie bez konserwantów, dlatego mają taki ciemny kolor, nie są pięknie pomarańczowe
  • pół cebuli
  • szczypta curry
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • oliwa
  • sól do smaku
Kaszę jaglaną uprażyłam na suchej patelni, aż leciutko zaczęła brązowieć i mocno pachnieć. Cebulę pokroiłam w kostkę. Na rozgrzanej patelni na oliwie zeszkliłam cebulę, dodałam pokrojone morele, przyprawy i uprażoną kaszę. Wymieszałam dokładnie, tak żeby kasza się naoliwiła. Zalałam patelnię 1 1/4 szklanki wrzątku, zmniejszyłam ogień  i pod przykryciem gotowałam potrawę 12-15 minut, do wchłonięcia wody, nie mieszając. Sprawdzić, czy kasza już jest ugotowana, u mnie było troszkę za mało wody i była odrobinę chrupka. Jeszcze na chwilę odstawiłam kaszę pod przykryciem. Jadłam natychmiast.

Przydałoby się do tej kaszy jeszcze trochę świeżo zmielonego pieprzu, ale u mnie się właśnie skończył.

Dominika

1 komentarz:

  1. O kurcze - morele, cebula, curry, cynamon.. Bardzo ciekawe połączenie! Wypróbuję kiedyś, ale na pewno dodam też prażone ziarna słonecznika :-D

    OdpowiedzUsuń