wtorek, 1 kwietnia 2014

SAŁATKA WIOSENNA

Z pokrzywą, a jakże. Sezon na pokrzywę trwa i ku mojej radości rozpoczął się też sezon na owcze mleko, które od czasu do czasu z przyjemnością spożywam w formie jogurtu (ponieważ krowich jogurtów nie jadam, całą zimę byłam tej przyjemności zupełnie pozbawiona). Bardzo prosta ale pyszna, ostra surówka, która miała być tzatziki z dużej ilości ogórków, ale wyewoluowała w trakcie, wraz z dostawą świeżej pokrzywy. 

JOGURTOWA SAŁATKA Z OGÓRKA, KIEŁKÓW I POKRZYWY
Składniki:
(2 porcje)
  • spory ogórek
  • pół paczki kiełków rzodkiewki
  • spora garść młodej pokrzywy
  • 3 ząbki czosnku
  • jogurt owczy 200 ml - można użyć dowolnego jogurtu, ale jeśli macie dostęp do owczego to polecam, jest pyszny
  • sól do smaku
Ogórek obrałam i pokroiłam w grubą kostkę. Pokrzywę dokładnie sparzyłam, odsączyłam i posiekałam. Czosnek wycisnęłam przez praskę. Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam i dosoliłam do smaku. Jedliśmy od razu.

Prosta, pyszna, zdrowa.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz