niedziela, 11 maja 2014

SAŁATKA NA NIEDZIELĘ

Bardzo prosta sałatka, ostatnio moja ulubiona, ze względu na prostotę własnie. I błyskawiczne przygotowanie. No i używam do niej domowej musztardy, co bardzo podnosi jej wartość smakową. Kto by wcześniej pomyślał, że cykoria to takie fajne sałatkowe warzywo?

SAŁATKA Z CYKORII I GRUSZKI Z MUSZTARDOWYM DRESSINGIEM
Składniki:
(porcja jednoosobowa)
  • cykoria - u mnie nieduża cykoria różowa
  • dojrzała gruszka - najlepiej konferencja, mnie smakują zdecydowanie najbardziej, za nimi długo długo nic
  • garść orzechów włoskich
Dressing:
  • oliwa
  • łyżeczka soku z cytryny
  • pół łyżeczki domowej musztardy - może być gotowa, ale proszę wybierajcie takie bez sztuczności, jest ich niewiele ale można znaleźć
  • sól i pieprz do smaku
Cykorię umyłam, odsączyłam i pokroiłam w plasterki. Obraną gruszkę pokroiłam w kostkę, orzechy pokruszyłam. Wszystko wymieszałam razem. Składniki dressingu wymieszałam dokładnie i polałam nim sałatkę.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz