sobota, 14 czerwca 2014

PASTA ZE SZCZYPIORKIEM I CHRZANEM

Pasty z awokado są absolutnie genialne. Cokolwiek do nich dodać smakuje wyśmienicie i ma rewelacyjną konsystencję. No i robią się błyskawicznie, co ma duże znaczenie. Dziś zrobiłam prostą wariację pasty z awokado i szczypiorkiem, używając szczypiorku z młodego czosnku. Efekt znakomity, wyszła mocno czosnkowa. Ale jeśli nie macie czosnkowego szczypiorku wystarczy dać zwykły szczypior i zmiażdżone ząbki czosnku. Świetnie tez zagrał tu dodatek chrzanu, zaostrzył smak całości.

Składniki:
  • pół pęczka szczypiorku czosnkowego
  • cebulka dymka
  • awokado
  • 2 łyżki płatków drożdżowych - opcjonalnie
  • 2 łyżeczki chrzanu - najlepiej domowego ale nie miałam, Adam znalazł w sklepie taki bez konserwantów i sztucznych dodatków
  • pół łyżeczki soli
  • woda
Awokado obrałam, dymkę i szczypiorek z grubsza posiekałam. Wszystkie składniki zmiksowałam w malakserze na niezupełnie gładką masę. Wodę dodawałam po trochę, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Resztki przechowywałam w lodówce. Na drugi dzień pasta wciąż była pyszna choć odrobinę ściemniała.

Dzięki tej paście mogłam jeszcze raz zrobić omlet bez jaj (tylko z dymką i doprawiony czarną solą żeby bardziej omlet przypominał) i zjeść go tak jak powinien być jedzony, gruuubo posmarowany pastą. Kocham kuchnię. I kocham jeść :)

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz