wtorek, 4 sierpnia 2015

ZUPA W KOLORZE RÓŻU

Prawdopodobnie jedna z najtańszych zup świata. I jedna z najbardziej różowych. No i czerwona kapusta jest u nas dostępna przez cały rok. Zupa jest tania ze względu na cenę kapusty i włoszczyzny, to jednak nie znaczy absolutnie, że bez wartości odżywczych, bo o wartościach czerwonej kapusty wszyscy wiemy. Jak każde warzywo czy owoc w czerwonym kolorze posiada dużą ilość przeciwutleniaczy a poza tym zachowuje wszystkie właściwości białej kapusty. Zazwyczaj przyrządza się ją dusząc na sposób słodko-kwaśny (przynajmniej ja najwięcej takich przepisów widziałam), ja jednak znalazłam ciekawszy przepis - z bloga Al's kitchen, zupa z dodatkiem imbiru. Uprościłam technologię przygotowania zupy (jednogarnkowo) i zastosowałam świeży imbir zamiast mielonego, co zapewnia znacznie intensywniejszy smak.

ZUPA Z CZERWONEJ KAPUSTY
Składniki:
  • 700 g czerwonej kapusty - pół niedużej główki
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cm. imbiru
  • szczypta chilli
  • oliwa
  • litr dowolnego bulionu - u mnie warzywny, własnoręcznie zrobiony
  • sok z połowy cytryny
  • pieprz i sól do smaku
  • dowolna zielenina do podania - u mnie koperek
Posiekaną cebulę zeszkliłam w garnku na oliwie. Dodałam obrany i drobniutko posiekany imbir i chilli. Chwilę podsmażałam. Dodałam poszatkowaną kapustę i po chwili duszenia zalałam całość bulionem. Gotowałam pod przykryciem na małym ogniu do miękkości kapusty. Pod koniec dodałam sok z cytryny i zmiażdżony czosnek, po czym zupę częściowo zmiksowałam ręcznym blenderem, pozostawiając część kapusty w całości. Doprawiłam całość pieprzem i solą, podawałam z koperkiem.

Dominika

2 komentarze:

  1. Dziś zrobiłam:)
    Zgodnie z przepisem choć końcówka nie zupełnie,jak zwykłe u mnie.
    Ugotowałam kapkę za dużo bulionu,więc wyszła rzadsza dlatego mając makaron ryżowy z innego dania po prostu ją zagęściłam !

    Mąż zachwycony...zjadł dokładkę.

    Pozdrawiam Dominiko:))

    OdpowiedzUsuń