sobota, 19 grudnia 2015

BARDZO SŁODKIE CYTRYNOWE CIASTO (bez glutenu i jajek)

Ciasto nie na co dzień - nie ma co się oszukiwać, cukru i masła w nim był naprawdę dostatek (jak na moje standardy oczywiście). Również cytryny nie brakowało, więc ciasto było mocno cytrynowe. I jeszcze z lukrem na wierzchu. Niewyobrażalna rozpusta. Szkoda że już dawno go nie ma.
Przepis z bloga Allyson Kramer z niewielkimi modyfikacjami.

Składniki:
(forma 20x30 cm. - odrobinkę za duża, ciasto powinno być nieco wyższe)
  • pół szklanki brązowego ryżu zmielonego w młynku do kawy
  • szklanka mąki z cieciorki
  • 3/4 szklanki masła
  • szklanka cukru trzcinowego
  • pół szklanki soku z cytryny
  • 3 łyżeczki skórki cytrynowej - użyłam niewoskowanej cytryny
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Lukier:
  • szklanka cukru trzcinowego
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • woda
Ryż zmieliłam w młynku do kawy. Wymieszałam mąki z proszkiem do pieczenia. Miękkie masło, cukier i skórkę otartą z cytryny zmiksowałam w malakserze na gładko. Dodałam masę do mąk i wymieszałam starannie, dodając sok z cytryny. Przełożyłam do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam w temperaturze 180 stopni około 30 minut. W trakcie pieczenia przygotowałam lukier. Zmieliłam w młynku do kawy cukier trzcinowy i wymieszałam go starannie z sokiem z cytryny, w razie potrzeby dodając wodę. Po wyjęciu ciasta z piekarnika polałam je lukrem. Po ostygnięciu włożyłam do lodówki. Ciasto wyszło płaskie, wilgotne i kruche. Z tego względu przechowywałam w lodówce, żeby się nie rozeszło całkiem.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz