niedziela, 28 lutego 2016

ZAPIEKANKA JAGLANA ZE SZPINAKIEM

Dawno nie było na blogu zapiekanki z kaszą. A przecież to taki wdzięczny temat. Ugotować kaszę, pokroić warzywa, wymieszać, doprawić i już. Dalej piecze się samo. I można potem odgrzać nie zjedzoną resztę. Bardzo dobry pomysł na obiad.
Przepis zmodyfikowany z bloga Zdrowy Talerz.

ZAPIEKANKA JAGLANA ZE SZPINAKIEM I SUSZONYMI POMIDORAMI
Składniki:
(na formę 18x18 cm.)
  • pół szklanki surowej kaszy jaglanej
  • 4-5 brykietów mrożonego szpinaku - około szklanka rozmrożonego szpinaku
  • 8 suszonych pomidorów w oleju
  • nieduża cebula
  • kawałek słonego sera podpuszczkowego - można pominąć ale jest smacznym dodatkiem
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego + 3 łyżki wody
  • szczypta ostrej papryki
  • pieprz i sól do smaku
Kaszę ugotowałam w szklance wody - około 12 minut. Brykiety szpinaku pokroiłam na drobniejsze części i rozmroziłam. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Suszone pomidory odsączyłam z oleju i pokroiłam. Ser starłam na tarce o dużych oczkach. Siemię lniane zmieliłam w młynku do kawy i zalałam wodą do zgęstnienia. Wszystkie składniki dokładnie razem wymieszałam. Masę doprawiłam do smaku i przełożyłam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w temperaturze 180 stopni około 40 minut.

Dominika

3 komentarze:

  1. Jestem trochę zielona jesli chodzi o gotowanie... Co to znaczy "brykiety" szpinaku? Czy jedno opakowanie mrożonego szpinaku wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam mrożony szpinak niemielony w paczce w postaci niedużych brykietów, to wychodzi około szklanki rozmrożonego szpinaku.

      Usuń