poniedziałek, 10 czerwca 2013

ZUPA CUKINIOWO-SELEROWA NA NIEPOGODĘ

A jednak. Deszczowe dni wróciły i przygotowany wcześniej wpis jest znów aktualny. Siedzę w fotelu, z widokiem na burzowe niebo i czekam na deszcz, który niewątpliwie niedługo przyjdzie.
Prosta i pyszna zupa z cukinii i naci selera. Nie trzeba do niej dużo przypraw, bo nać selera jest bardzo wyrazista i nadaje tej zupie ton.

Składniki:
(2 -3 porcje)
  • jedna średnia cukinia
  • nać jednego młodego selera - można zastąpić 2 gałązkami selera naciowego
  • oliwa
  • 500 ml bulionu - u mnie tym razem warzywno-indyczy ale z powodzeniem może byc warzywny
  • sól i pieprz do smaku
Cukinię pokroiłam w kostkę, dość grubą i tak będzie miksowana, nać selera i gałązki posiekałam. Część natki selera odłożyłam do posypania gotowej zupy. Podsmażyłam warzywa chwilę w garnku na oliwie. Zalałam bulionem i gotowałam około 25 minut, po czym zmiksowałam wszystko ręcznym blenderem. Doprawiłam solą i pieprzem. Przed zjedzeniem wmieszałam odłożoną wcześniej natkę selera.


Dostałam dwa zaproszenia do zabawy Liebster Blog - z blogów Zielona Strona Flinstona i dietetkowo. Jest mi bardzo miło, dziękuję, ale ponieważ już wcześniej w niej uczestniczyłam, naprawdę nie jestem w stanie wytypować znów 10 blogów, które znam i czytuję, ani wymyśleć następnych pytań, których nie zadał jeszcze nikt wcześniej. Ale otrzymać nominację jest zawsze bardzo, bardzo miło :) dziękuję.

Dominika

2 komentarze:

  1. Ciekawa jestem jej smaku! Musi być smaczna! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczna, i ma wyrazisty smak za sprawą selera. Naprawdę warto zrobić, zwłaszcza że bardzo proste składniki. Pozdrawiam :)

      Usuń