czwartek, 27 lutego 2014

SAŁATKA Z CYKORII I GRUSZEK

Ponieważ sałatka z cykorią w moim przekonaniu jest absolutnym hitem, serwuję ją sobie na obiad dość często, z różnymi modyfikacjami. Dziś z gruszką, czyli sezonowo.
Przed wymieszaniem sałatka wygląda bardzo gustownie:

Składniki:
(2 porcje)
  • pół paczki rukoli
  • cykoria
  • 2 gruszki
  • garść pestek z dyni
  • 2-3 małe ogórki kiszone
  • 2-3 ząbki czosnku
  • oliwa
  • sok z 1/4 cytryny
  • sól i pieprz do smaku
Cykorię umyłam i pokroiłam w plastry. Rukolę umyłam, była dość drobna więc już jej nie kroiłam. Ogórki i gruszki pokroiłam w kostkę, nie bardzo drobną. Wszystkie te składniki włożyłam do miski i wymieszałam. Posypałam podprażonymi na suchej patelni pestkami dyni. Obrany czosnek zmiażdżyłam, z czosnku, oliwy, soku z cytryny, soli i odrobiny pieprzu przygotowałam sos. Polałam sosem sałatkę i delikatnie wymieszałam.
Tak wyglądała już po wymieszaniu, trochę bałagan ale malowniczy:

Podane proporcje opisuję jako dwuosobowe, ale tak naprawdę ja jestem w stanie sama zjeść całą porcję w ramach obiadu. Wiem jednak, że większość osób potraktuje taką sałatkę jako dodatek do obiadu a nie zamiast. Każdy sposób będzie równie pyszny.
Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz