wtorek, 4 lutego 2014

SŁONO-SŁODKI KREM Z MARCHWI

Taka prosta a taka pyszna. Niby proste przyprawy, niedużo składników a efekt rewelacyjny. Zupa słono-słodka, słodycz jest mocno wyczuwalna i nawet dominuje nad słonością. Inspirowałam się tym przepisem, usunęłam ziemniaki ze składu, nie przepadam za takim wypełniaczem, zwiększyłam za to ilość cebuli i czosnku.

Składniki:
(na 3 porcje)
  • 7 średnich marchewek
  • duża cebula
  • oliwa
  • 2 ząbki czosnku
  • litr bulionu warzywnego - u mnie nawet razem z pietruszką z gotowania bulionu
  • 2 łyżeczki zmielonej kolendry
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól i pieprz do smaku
  • śmietana słonecznikowa z poprzedniego postu, do podania
Pokrojoną w kostkę cebulę zeszkliłam na oliwie w garnku. Dodałam pokrojone marchewki, chwilę podsmażyłam. Zalałam bulionem, tak żeby zakryć warzywa, można dodać wodę. Wsypałam zmielona kolendrę i gałkę muszkatołową. Gotowałam pod przykryciem do miękkości warzyw, około pół godziny. Zmiksowałam zupę ręcznym blenderem. Na koniec dodałam zmiażdżone ząbki czosnku i doprawiłam solą i pieprzem. Można podawać z kleksem słonecznikowej śmietany, ale zupa bez tego dodatku też jest pyszna.

Jadłam przez dwa dni, była fantastyczna, żałowałam że nie zrobiłam więcej.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz