czwartek, 18 czerwca 2015

KEKS Z KASZY JAGLANEJ

Z chęci zjedzenia czegoś bardziej rustykalnego i mniej mącznego, powstało takie oto ciasto. Zamiast zmielonej kaszy jaglanej, którą z reguły dodaję do ciasta, użyłam kaszy jaglanej po ugotowaniu.  Dodałam też sporo orzechów, migdałów i suszonych owoców, tak że w rezultacie wyszedł mi taki jaglany keks. Bardzo smaczny keks, polecam zwłaszcza miłośnikom ziarnistych wypieków, ma bardzo wyrazistą ziarnistą strukturę kaszy jaglanej i dość intensywny smak, ze względu na dużą zawartość bakalii. No i pięknie wygląda :)

Składniki:
(standardowa keksówka)
  • szklanka płatków owsianych zmielonych w młynku do kawy - dla osób nietolerujących glutenu płatki muszą być certyfikowane
  • pół szklanki surowej kaszy jaglanej ugotowanej w szklance mleka ryżowego
  • pół szklanki rodzynek
  • pół szklanki żurawiny suszonej
  • pół szklanki goji
  • pół szklanki orzechów włoskich
  • pół szklanki migdałów
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół szklanki cukru trzcinowego
  • sok z 1 cytryny
  • 2/3 szklanki mleka ryżowego
  • pół szklanki oliwy
  • łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
Kaszę jaglaną ugotowałam w mleku ryżowym. Orzechy i migdały zmiksowałam w malakserze, na drobno ale nie na mąkę. Suche składniki wymieszałam razem w misce. Dodałam składniki mokre i wymieszałam. Na końcu dołożyłam ugotowaną kaszę jaglaną i delikatnie zamieszałam do połączenia. Przełożyłam masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam 40 minut + 20 minut z termoobiegiem w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Wyjęłam z formy i kroiłam dopiero po całkowitym wystudzeniu.


Przepis bierze udział w akcji:
Zainspiruj się kaszą! III edycja
Dominika

6 komentarzy:

  1. Kolejny ciekawy przepis do wyprobowania. Zrobię z niego muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne:)) Też o takim cieście myślałam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co powstaje z kaszy jaglanej uwielbiam, a Twój keks wygląda cudownie i do tego ma tyle dobrych rzeczy w środku; )

    OdpowiedzUsuń
  4. to jest stworzone dla mnie- kasza jaglana i bakalie...!! przestałam tak często robić tego typu wypieki, bo zjadam je cała sama w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakiś "klej" do ciasta - nie daje się choć jednego jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można dodać jajko. Ale ugotowana kasza jaglana jest wystarczająco kleista. Oczywiście smak i konsystencja takiego ciasta różni się od zwykłego keksu, jest to propozycja dla osób które starają się unikać pewnych produktów.

      Usuń