wtorek, 9 lutego 2016

ZUPA Z PIECZONEGO BAKŁAŻANA I CUKINII

Bakłażan to smaczne warzywo do pieczenia, smażenia, faszerowania. Te możliwości już wcześniej wypróbowałam. Zwłaszcza lekko orientalny pieczony faszerowany bakłażan mnie uwiódł. Okazuje się, że z bakłażana można zrobić też pyszną zupę. I nie potrzeba do tego wyrafinowanych składników. Bakłażan, trochę bulionu, czosnek i sok z cytryny stanowią podstawę. Resztę składników można komponować dowolnie. Dziś z cukinią i pastą tahini. Inspiracja tutaj.

Składniki:
  • bakłażan
  • cukinia
  • cebula - ja miałam cebulę pozostałą z przygotowania bulionu, można użyć surowej
  • oliwa
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka tahini - pasy sezamowej
  • pół litra bulionu - u mnie warzywno-mięsny, można użyć dowolnego
  • sok z cytryny
  • sól i pieprz do smaku
Bakłażan i cukinię przekroiłam na pół, natarłam z obu stron oliwą i położyłam na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piekłam pół godziny. Jeśli użyjecie surowej cebuli, to w tym momencie należy ją pokroić i zeszklić w garnku na oliwie. Ja włożyłam po prostu moją bulionową cebulę do garnka, dołożyłam upieczone warzywa, posiekany czosnek, bulion i pastę tahini. Całość zmiksowałam ręcznym blenderem. Zagotowałam zupę i doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Sokiem z cytryny doprawiam już na talerzach. Jako dodatek do zupy pięknie się sprawdził cieniutko pokrojony w plasterki por.

Zupa z udziałem bakłażana przypominała mi zupę grzybową - pewnie za sprawą śliskiej konsystencji bakłażana do złudzenia przypominającej konsystencję duszonych grzybów. A że grzyby uwielbiam, również bakłażanowa zupa bardzo mi odpowiada.

Dominika

2 komentarze: