poniedziałek, 14 marca 2016

CZEKOLADOWE CIASTO Z BATATEM

Brownie to moja słabość, słabość do czekolady. Eksperymentuję więc na wszystkie sposoby, tak żeby uzyskać kompromis pomiędzy smakiem i zdrowotnością. Poprzednie moje eksperymenty znaleźć można tu tu i tu. A dziś eksperyment z batatem i bananem w roli głównej. Jest to może bardziej ciasto czekoladowe niż brownie, ale i tak jest pyszne.

Składniki:
(na formę 18x18 cm.)
  • batat
  • banan
  • pół szklanki surowego brązowego ryżu zmielonego w młynku do kawy - lub mąki ryżowej
  • pół szklanki mąki łubinowej - można zastąpić dowolną inną mąką
  • ćwierć szklanki surowej kaszy gryczanej niepalonej zmielonej w młynku do kawy
  • 1/3 szklanki oliwy
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki kakao
  • pół szklanki cukru trzcinowego
  • pół szklanki wody
Batat przekroiłam wzdłuż na pół i włożyłam na 40 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Lekko wystudziłam, wydłubałam miąższ ze skórki i zmiksowałam w malakserze z bananem, wodą i oliwą. Brązowy ryż i kaszę gryczaną zmieliłam partiami w młynku do kawy. Do masy bananowo-batatowej dosypałam sodę, mąki, kakao i cukier, dokładnie wymieszałam. Czekoladę rozpuściłam i dodałam do masy. Jeszcze raz wszystko wymieszałam, przełożyłam do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiłam na 40 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.

Dominika

5 komentarzy:

  1. Właśnie zrobiłam, wyszło boskie! Kocham Wasze przepisy, róbcie dalej to co robicie.

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że smakowało, aż chce się dalej piec i wymyślać :)

      Usuń
  2. Pieke jutro. Mam nawet make lubinowa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dominiko wyszło tak dobre,że o mało brakowało a zjadłabym go sama jeszcze ciepłe.

    Użyłam trzech rodzaij mąk,ryżowej,kokosowej i gryczanej,nic więcej już nie zmieniałam.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No jak zwykle cieszę się jak nie wiem co, że smakowało :)

    OdpowiedzUsuń