czwartek, 11 grudnia 2014

CURRY NA NIEPOGODĘ

Curry z bakłażana, cukinii i pieczarek. Pierwsze curry z mlekiem kokosowym jakie zrobiłam. Proste w obróbce i bardzo dobre. Pewnie będzie u mnie gościć jeszcze nie raz. Inspiracja tutaj, zmieniłam przyprawy i dodałam różne warzywa.

CURRY Z BAKŁAŻANA, CUKINII I PIECZAREK
Składniki:
  • bakłażan
  • nieduża cukinia
  • 250 g pieczarek
  • 1,5 cm. świeżego imbiru
  • 2 łyżeczki curry
  • pół łyżeczki kurkumy
  • pół łyżeczki kuminu
  • pół łyżeczki kolendry - zmielonej w młynku do kawy
  • oliwa
  • 4 łyżki sosu sojowego - u mnie bezglutenowy tamari
  • szklanka mleka kokosowego
  • ząbek czosnku
Bakłażana i cukinię umyłam i pokroiłam w kostkę. Pieczarki umyłam, odcięłam końcówki i trochę pokroiłam. Imbir drobniutko pokroiłam. Na rozgrzaną w garnku oliwę wrzuciłam wszystkie przyprawy i chwilę podsmażałam. Dodałam imbir a po chwili wszystkie warzywa. Kilka minut podgrzewałam, po czym dodałam sos sojowy, zmniejszyłam ogień i dusiłam pod przykryciem do chwili kiedy wydzieliła się spora ilość sosu. Następnie podgrzewałam bez przykrycia do czasu zredukowania sosu. Pod koniec dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek i mleko kokosowe.

Takie curry można zrobić praktycznie z dowolnych warzyw. Rozgrzewające, aromatyczne i indyjskie w klimacie. Jak znalazł zimową porą.

Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz